| Предишната тема :: Следващата тема |
| Автор |
Съобщение |
дограмаджият Новопостъпил
Регистриран на: 29 Май 2008 Мнения: 6
|
Пуснато на: 10:33, 09 Юни 2008 Заглавие: Важно, избор на обков при ПВЦ дограмата! |
|
|
С тази тема искам да наблегна на един много важен момент, който не видях в нито една тема да е засегнат. Това е обковът , с който фирмата ще ви продаде дограмата. Масово хората се интересуват от това какъв да е профила, какъв да е стъклопакета и много малко питат какъв ще е обкова, което е крайно неграмотно. Разберете, че дори и най-перфектният профил ако е оборудван със скапан обков ще имате хиляди ядове и ще обвинявате фирмата, профила, или какво ли още не. Именно от обкова зависи дали ще ви духа , дали ще се отваря леко и без усилие , дали ще провисне или не. Под обков за една дограма се разбира целият вътрешен механизъм за заключване и отваряне, било то двуосово или обикновено плюс панти и дръжка. В стремежа си да се наложат на пазара с цена , а не с качество (това е продиктувано от нездравият манталитет на клиента-българин да търси най-евтинят боклук) фирмите вече се чудят откъде да намалят цените си и започват да използват некачествени материали и некачествен обков. Тук ще изброя няколко по-разпространени марки обков на бг пазар - MACO , Siegenia, Roto, GU, Fur, Vurne, Wink House. Най-масово използван е Siegenia , но той е среден клас обков , до него се нареждат Roto и GU. Най-нисък клас са Fur, Vurne, Wink House, Schuco. Най-качествен и най-висок клас обков е MACO , който е австрийски и има всякакви възможности за регулиране , зацепването на зъбните връзки е най-здраво и сигурно и най-важното, но което не се вижда с просто око е че метала е с голяма здравина и няма да се счупи на десетото отваряне. Дават му 10 години работа при правилна експлоатация и поддръжка. Ваше пълно право е да изисквате от фирмата, която ще ви произведе дограмата да ви сложи качествен обков. Разлика в цената ще има, но тя е смешна в сравнение с това което ще получите. За пример , ако един прозорец двойно отваряем струва 100 лева с евтин обков , то с по-скъп, MACO например ще ви е 110. Ако фирмата ви "натовари" повече или не работи по-принцип с скъп обков , съветвам ви да смените фирмата, явно е че гонят количество и цена , а не качество.
Това , което мога да кажа в заключение е че не бива да се прави компромис с материалите , които производителя влага в продукцията, а основна част от тях е обкова, затова изисквайте от фирмите най-доброто , ние работим с обков MACO и до момента нямаме забележки или рекламации. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
|
Google Ads
|
|
beastbg Новопостъпил
Регистриран на: 26 Ноември 2007 Мнения: 26 Местожителство: София
|
Пуснато на: 21:50, 10 Юни 2008 Заглавие: |
|
|
| Здраси. Наистина интересна тема и жалко, че до сега не и е отделено внимание. Виждал съм доста различни обкови и разликите са доста големи. Наистина не бива да се спестявава от към обков, защото наистина той затваря и отваря един прозорец. Съгласен съм че MACO е добра и доказана марка. Но ми е малко неприятно като казваш че Siegenia e среден клас. MACOто наистина се регулира във всякакви равнини, но и Siegenia не отстъпва в това отношение. Според мен неможе да се казва че един продукт е в най-висок клас на качество просто защото работим с него. Тва е супер некоректно. Ако искаш да се опитаме да съберем информация от нета, за полужителните качества на обковите, да ги сравним и после да кажем коя е по нисък клас. Виждам че разбираш от тези неща а се надявам и други да се включат в темата, та искам да попитам какво мислите за обкова SELVE от скоро слушам за него и виждам че започва да навлиза помалко. Но понеже не съм добре запознат с него, много бих се радвал ако някой може да сподели info за него. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
benidi Новопостъпил
Регистриран на: 27 Май 2008 Мнения: 20
|
Пуснато на: 15:03, 11 Юни 2008 Заглавие: имам друго мнение |
|
|
Здравейте!
Аз съм малко на друго мнение за избора и класификацията ви за обкова.
всеки знае, че най-добър е онзи обков, който е разработван специално за профила. В този ред на мисли е почти недопустимо сам да си избираме обкова, защото тогава и не можем да постигнем сертифицираните характеристики.
За мен Шукото трябва да си е с обков Шуко, както при ТЕКСО. Веката пък да вгражда нейния одобрен обков и така...
Не може да вадим обкова от контекста на целия продукт, нали? |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
Pa1ad1n Новопостъпил
Регистриран на: 29 Юни 2008 Мнения: 1
|
Пуснато на: 16:19, 29 Юни 2008 Заглавие: |
|
|
Здравейте и от мен,
аз напълно съм съгласен с коментара на дограмаджията, че MACO е обков от висок клас, с възможнос за 3-деменсионално регулиране до 8мм. като този диапазон не е толкова голям при Siegenia. По едрите зъбци в областа на сглобката го правят по-сигурен и се избягва това напрежения при затваряне на крилото като при Siegenia. Освен това MACO e единственият обков с допустима грешка при рязане на мартината и ножицта при монтаж, до 1см. за самите производители това е от голямо значение. MACO-мартината е с осигурителка стандартно, избягва се една допълнителна операция при монтаж и клиента остава доволен поради предпазната и функция срещу провисване на крилото. Съвместимост на секюрити обков мако и стандартният му вариянт го правят единственият обков при който с мин ценова разлика клиента да получи до 4 точки на секюрити заключване, което е тренд на пазара в момента. Наличието на Maco ножица за микровентилация, също така е най-евтиният и достъпен вариант за обикновеният потребител, предотвратява конденза и мн.др.
има още много други предимства които мога да кажа за обкова MACO, но като за първи отговор това би било достатъчно да събуди интерес към достойствата на този обков.
P.S. MACO е обков, който се произвежда изключително и само в Австрия, докато Siegenia с различия в качеството се произвежда в Полша Унгария ТУРЦИЯ и т.н. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
makarenko.svenson Новопостъпил
Регистриран на: 14 Ноември 2008 Мнения: 1
|
Пуснато на: 17:01, 14 Ноември 2008 Заглавие: |
|
|
Обръщам се към Дограмаджията специално.
Глей са брато,
Първо се научи да пишеш правилно имената на обковите!
Второ: Не може да слагаш обкова FUHR в категорията на Vorne и Schuco. Мога смело да кажа, че FUHR не отстъпва по нищо на MACO, произвежда се само в Германия. Също така, цилиндърчетата за заключване на FUHR са с лагерчета, което намалява триенето и улеснява много отварянето и затварянето, докато при толкова хваления от Вас обков MACO, това нещо го няма.
Мога още много работи да изброявам, но за сега спирам.
Аре останете си с добро.  |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
Velinov Новопостъпил
Регистриран на: 01 Декември 2008 Мнения: 5
|
Пуснато на: 11:56, 01 Декември 2008 Заглавие: |
|
|
| Къде е тогава G-U според Вас, че моята дограма е KOMMERLING и е с такъв обков |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
messer Новопостъпил
Регистриран на: 03 Декември 2008 Мнения: 1
|
Пуснато на: 10:17, 03 Декември 2008 Заглавие: да бе ! |
|
|
Аз пък искам да се обърна специално към Макаронко. Глей са брато, да ми слагаш този боклук FUHR наравно с ROTO, MACO и SIEGENIA, показва, че или не си работил с него, или сте от онези фирми, които произвеждат боклуци, взимат си парите и дим да ги няма. Миналата година на морето се прецакахме и използвахме FUHR за един обект , ей мале , скъсаха ни задниците от рекламации, то не беше реглаж, то не беше подмяна на мартините, на колелото вътре му се чупят зъбите. Освен това целият обков беше станал на петна от влажния морски въздух. Този обков не случайно е и толкова евтин, а и аз не познавам други колеги, които работят с него.
Относно GU , ще кажа че, освен в Германия се прави и в Турция, който е същият боклук иначе немския става.
Там някой се беше изказал за системния обков на Шуко! НИКОГА НЕ СИ СЛАГАЙТЕ ТОВА НА ПРОЗОРЦИТЕ!! Този обков е пластмасов, вие си правете изводите.
Като цяло обаче съм склонен да се съглася с Дограмаджията относно МАСО , април месец бях на изложението за дограми в Нюрнберг и там си пролича кой кой е , щанда на МАСО беше огромен, имаше в него дори басеин. Показаха доста нови неща, имаха т.нар. скрит обков , не се виждат пантите, демонстрираха и химични опити с различни химикали върху новото покритие на обкова, включително солна киселина, ей това не мръдна, сравняваха го с някакъв друг обков , май Сигения беше, която потъмня и се прецака. За мен друг също много добър обков е ROTO. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
TEHTA Посетител

Регистриран на: 21 Март 2009 Мнения: 73 Местожителство: ГАБРОВО
|
Пуснато на: 15:48, 18 Април 2009 Заглавие: |
|
|
MACO това е най-добрия за сега!!! _________________
 |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
Zornica Petrova Активен
Регистриран на: 15 Юли 2009 Мнения: 123
|
Пуснато на: 21:27, 15 Юли 2009 Заглавие: |
|
|
| Когато проучвах обковите- основното, което ми допадна, че какъвто и да е размера на прозореца ми, фирмата производител на дограма ще съобрази обкова с размера и ще ми гарантира добро функциониране. Съответно ми предложиха възможности за секюрити обков. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
TEHTA Посетител

Регистриран на: 21 Март 2009 Мнения: 73 Местожителство: ГАБРОВО
|
Пуснато на: 12:03, 08 Август 2009 Заглавие: |
|
|
| Zornica Petrova написа: |
| Когато проучвах обковите- основното, което ми допадна, че какъвто и да е размера на прозореца ми, фирмата производител на дограма ще съобрази обкова с размера и ще ми гарантира добро функциониране. Съответно ми предложиха възможности за секюрити обков. |
не казвам че другите са лоши ,но МАСО е по-издражлив в период на експлоатация ПРОВЕРЕНО _________________

Последната промяна е направена от TEHTA на 18:27, 06 Септември 2009; мнението е било променяно общо 1 път |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
tachko Новопостъпил
Регистриран на: 16 Юли 2009 Мнения: 24
|
Пуснато на: 08:07, 21 Август 2009 Заглавие: |
|
|
MACO , Siegenia, Roto, GU, Fur, Vurne, Wink House. Най-масово използван е Siegenia , но той е среден клас обков , до него се нареждат Roto и GU. Най-нисък клас са Fur, Vurne, Wink House, Schuco. Най-качествен и най-висок клас обков е MACO
Доста невярно твърдение. Или за да си по-ясен я вземи да опишеш силни слаби страни и т.н на изброените от теб марки.
Доколкото разбирам познаваш единствено и само МАСО. На другите марки явно си им виждал ментетата. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
tachko Новопостъпил
Регистриран на: 16 Юли 2009 Мнения: 24
|
Пуснато на: 08:27, 21 Август 2009 Заглавие: Re: да бе ! |
|
|
Там някой се беше изказал за системния обков на Шуко! НИКОГА НЕ СИ СЛАГАЙТЕ ТОВА НА ПРОЗОРЦИТЕ!! Този обков е пластмасов, вие си правете изводите.
Като цяло обаче съм склонен да се съглася с Дограмаджията относно МАСО , април месец бях на изложението за дограми в Нюрнберг и там си пролича кой кой е , щанда на МАСО беше огромен, имаше в него дори басеин. Показаха доста нови неща, имаха т.нар. скрит обков , не се виждат пантите, демонстрираха и химични опити с различни химикали върху новото покритие на обкова, включително солна киселина, ей това не мръдна, сравняваха го с някакъв друг обков , май Сигения беше, която потъмня и се прецака.
Нече МАСО е лош обков но явно са ти приложили рекламен трик - що не направиха тест със Титаниум на Сигения пък тогава да видим какво ще стане - с две думи са направили сравнителен тест в една и съща агресивна среда на два продукта от различна категория. Не е естествено правиш качествен анализ на Мерцедес Е220 с С220 |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
ivanoff Посетител

Регистриран на: 15 Април 2009 Мнения: 88 Местожителство: София
|
Пуснато на: 15:47, 21 Август 2009 Заглавие: |
|
|
"Там някой се беше изказал за системния обков на Шуко! НИКОГА НЕ СИ СЛАГАЙТЕ ТОВА НА ПРОЗОРЦИТЕ!! Този обков е пластмасов, вие си правете изводите. "
"Vario Tec" - така се казва и е най добрия обков.Има някои специфични особености които го отличават от всичко друго,като например "dormass".Което от своя страна го прави доста неудобен за спекулаций,с които биха ви взели пари като ви сменят обкова.Ако монтираш друг обков със стандартния 15мм dormass на мястото на Vario Tec,който е на 7,5мм ще останат грозни отвори.За това ви съветват "НИКОГА НЕ СИ СЛАГАЙТЕ ТОВА НА ПРОЗОРЦИТЕ!!".
А обкова не е пластмасов.Даже напротив - антивзломен е. _________________
 |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
Stola Новопостъпил
Регистриран на: 08 Август 2008 Мнения: 26
|
Пуснато на: 14:19, 04 Септември 2009 Заглавие: |
|
|
Абе побъркахте хората с тези обкови, явно всички работите дограма, та много знаете, ама чак всички обкови да сте изръшкали...не вярвам, а междудругото комшиите от юг, турците де, и MACO са потурчили, гледах в един склад как предлагаха на един дограмаджия, " Ти от авсрийския ли искаш или от турския?"  |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
sierard Посетител

Регистриран на: 22 Април 2007 Мнения: 52 Местожителство: София
|
Пуснато на: 21:59, 05 Септември 2009 Заглавие: |
|
|
| Stola написа: |
Абе побъркахте хората с тези обкови, явно всички работите дограма, та много знаете, ама чак всички обкови да сте изръшкали...не вярвам, а междудругото комшиите от юг, турците де, и MACO са потурчили, гледах в един склад как предлагаха на един дограмаджия, " Ти от авсрийския ли искаш или от турския?"  |
ами назови склада недей така да хвърляш,и ние да знаем _________________ sistem "BRUGMANN"-правилния избор
"СИЕРА-РД" ЕООД |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
TEHTA Посетител

Регистриран на: 21 Март 2009 Мнения: 73 Местожителство: ГАБРОВО
|
Пуснато на: 18:35, 06 Септември 2009 Заглавие: |
|
|
ТЕНТА.kom няма да сложи менте на КЛИЕНТ, нали ще чакам на този клиент да ми доведе други клиенти!!!! Да земем да спрем тази Баи-Ганьовщина!!!! _________________
 |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
ivop Новопостъпил
Регистриран на: 26 Август 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: 20:14, 07 Септември 2009 Заглавие: |
|
|
Големи сте специалисти!!!
Да Ходиш до Нюрнберг и да не разбереш кои е най добрия обков.
Ми питайте трите големи както им викат. Рото е най големия 11 мил гарнитури/година. след него са Мако и Сигения по 9 милиона (данните са от 4 години). Между трите големи разликата е само в надписите иначе са горе доло идентични. Това че имат различни решения не ги отличава. Колкото до GU и останалите те просто са на 5 години назад поне.
Радвайте се. |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
tachko Новопостъпил
Регистриран на: 16 Юли 2009 Мнения: 24
|
Пуснато на: 09:21, 08 Септември 2009 Заглавие: |
|
|
| Искаш да кажеш че на база твоят критерий ще рече че Рото е най-хубавият обков |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
Zornica Petrova Активен
Регистриран на: 15 Юли 2009 Мнения: 123
|
Пуснато на: 19:40, 31 Октомври 2009 Заглавие: |
|
|
| Спрямо проучванията - Рото държи най- голям пазарен дял в Европа |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
mario Новопостъпил
Регистриран на: 09 Октомври 2009 Мнения: 24
|
Пуснато на: 19:48, 31 Октомври 2009 Заглавие: |
|
|
| tachko написа: |
| Искаш да кажеш че на база твоят критерий ще рече че Рото е най-хубавият обков |
Рото се предлага например на по-ниска цена от Сигения обкова |
|
| Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|
| ФИРМИ ЗА ДОГРАМА
|
|
| РЕКЛАМИ
|
|
|
| Начално Меню
|
В момента е: 19:22, 20 Май 2012
|
|